Wednesday, August 5, 2015

Detox Clayever Pati Tanah Liat

Detox Rendaman Kaki

Merendam kaki atau detox adalah kedah yg sangat berkesan untuk rengeluarkan toxin dari tubuh. Kaedah ini dikategorikan sbg kaedah external detoxification. Toxin seperti logam berat, racun, bacteria, parasit, dan asid akan ditarik oleh particle clay yg bercas negatif keluar dr badan. Ia berlaku secara aktif selama mana kaki terendam dlm larutan clay. Pertukaran cation (Cation exchange) berlaku semasa proses ini. Sbg contoh logam berat (Pb+, Hg+, As+) akan ditarik (adsorbtion) kpd Al2SiO4- particle clay. Sebagai pertukaran (exchange) Ca++, Na+, Mg++ dan 70 trace mineral (dlm bentuk cation) dari particle clay akan diberi kepada cell kulit sbg balasan. Cation logam-logam ini adalah FOOD FOR CELL kerana ia sangat diperlukan oleh cell tubuh manusia. Mineral ini telah lama berkurang ( depleted) dlm cell disebabkan makanan, minuman, mandian, pakaian, udara dan alam sekitar yang tercemar telah sekian lama menyerap dlm cell tubuh manusia sedikit demi sedikit.  Oleh itu detox luaran (external) adalah salah satu kaedah terbaik untuk mencuci (deep cleansing) toxin dr tubuh. Ringkasnya dengan kata lain clay akan menarik bahan yg buruk dan memberi bahan yg baik kpd cell manusia. Ini adalah sifat istimew Clay. “Bagi aku yg buruk tu.. nah ambil yg baik yg kau mau.

Ada kaedah lain sperti internal detoxification yg diamalkan oleh para doktor, ia dipanggil chelation therapy. Kaedah ini menggunakan bahan suntikan intravenous DMSA dan EDTA (Ethyline Diamine Tetracetate) untuk merawat keracunan logam berat sprt plumbum, arsenic dan mercury. Ini semua adalah kaedah dalaman (internal detoxification). Berbeza DGN kedah clay therapy, ia adalah luaran dan tidak merbahaya. Walaupun ia tidak dibukti secara saintifik/ klinikal tapi ia terbukti oleh ramai testimoni pesakit.

Jika dibandingkan dengan kaedah sapuan terus clay pada kulit, kaedah rendaman kaki jauh lebih berkesan kerana selama mana kaki terendam dlm larutan clay, selagi itulah cation exchange berlaku. Berbeza dengan kaedah sapuan. Particle Clay yg berjaya memasuki kulit hanyalah 50% dr jumlah yg disapu. Yg lebihnya akan kering pd kulit. Utk mkluman anda,  clayever mempunyai clay yg bersaiz 2 micron ( iaitu 2/10,000cm) sangat halus ia boleh menyerap masuk kedlm kulit terus ke cell dan masuk kedlm sistem peredaran darah dan sistem lymphatic. Dari sini clay particle akan melakukan proses detoxification terhadap toxin di dlm tubuh secara internal sprt chelation juga. Particle clay akan menarik cation dan memegangnya dgn kuat dan membawa keluar tubuh melalui sistem perkumuhan ( kencing, berak dan berpeluh). Tidak sprt ubat farnasi sprt antibiotic akan mencari musuh, membunuh dan tinggal (searh and destroy), particle clay lebih bertanggungjawab dgn tugasnya. Ia menarik, pegang dan membawa keluar dr tubuh manusia. Manakala antibiotik akan meninggalkan ‘bangkai’ kuman didlm tubuh manusia, terpulang kpd tubuh utk mengenyahkanya. Lebih dr itu clay akan memberi cation yg diperlukan cell tubuh 60-70 trace mineral .

Berikut adalah kaedah menggunakan clayever bagi tujuan detox kaki.

Sediakan air suam di dalam bekas bertutup yg boleh digoncang. Masukkan 5- 8 sudu besar clayever gel  (pastikan guna sudu plastik) kedalam air suam dan goncang hingga sebati. Buka tutup sedikit utk melepaskan tekanan udara bekas tersebut. Tuang ke dlm besen atau kasut detox jika ada. Rendam kaki anda selama 1/2 jam atau lebih. Banyakkan meminum air ketika proses detox.
Angkat kaki dan biarkan kering atau basuh jika anda suka. Bancuhan clay ini boleh digunakan lagi beberapa kali sehingga ke hari kedua.

Kaedah melupuskan sisa detox

1) Jika sisa detox ini hendak dibuang di dalam jamban, pastikan ia dicairkan lagi supaya ia tidak menyumbat lubang pembentungan. Clay yg disimbah ke lantai jamban boleh menghilangkan bau busuk jamban anda. Ini kerana clay mempunyai sifat antiseptik semulajadi, ia bolehmembunuh kuman.

2) Jika anda suka, clay sisa detox ini boleh digunakan utk menyiram pokok sebagai baja. Kandungan clay sangat kaya dengan nutrient.

3) Kepada pengusaha SPA, sisa detox ini elok dilupuskan sprt kaedah nombor 2 di atas. Kerana penggunaan clay yg banyak dan kerap akan meyumbat lubang pembentungan. Elok juga kalau dilupuskan ditempat lain, di kawasan tanah lapang misalnya.

-----------------------------------------------------------------------CLAYEVER Total skin solution – PATI TANAH LIAT

Penyakit Kulit. Skin disorder / Damage

• Psoriasis, Eczema dan ruam

• Kulit terbakar oleh api/bhn kimia

• Terapi kulit dan pemulihan dari pembedahan kulit

• Kayap dan gatal kulit

• Bengkak dan benjolan inflamasi

• Sengatan lebah, tebuan, kala jengking dan serangga.

• Mengurangkan kesan gout

• Sakit sendi dan otot-otot, artritis & rumatism

• Ruam lampin

• Menanggalkan ketuat, kudis gangerin (akibat kencing manis)

• Mengurangkan jerawat

• Melecet,

• Buasir, sakit gusi

• Kuku berkedut (Toenail Fungus)

• Uluran (Angin Pasang)

• Sakit Perut, Gastrik, Sembelit


Untuk Kesihatan Menyeluruh [KAEDAH RENDAM]

• Detoks kaki (Foot Detoxification)

• Mandian Lumpur (Clay Bath)

Untuk Kecantikan Muka

• Blackhead/ white head

• Jeragat

• Mengurangkan bintil lemak di bawah mata


MenDetokskan [KAEDAH MANDIAN]

Racun, logam berat, bakteria, kulat dan virus yang terperangkap dalam tisu kulit.

Hasil Detoks:

Badan rasa segar, kulit kembali sembuh dan cantik, hilang stress dan tidur nyenyak

Sapu Clayever Pati Tanah Liat setiap malam sebagai losyen dimuka,tangan dan kaki.

Kulit akan jadi lembut, halus dan segar.

Kulit muka licin,berkilat dan lembab.

Merawat kulit muka yg kusam.

Menghilangkan blackhead/whitehead,bintil lemak... bawah mata.

Jerawat cepat kecut.Parut jerawat pudar.

JERAGAT mengecil dan pudar.

Nak CANTIK kene rajin dan sabar.

Nak CANTIK biar pakai produk yg xde kimia.

Nak CANTIK biar xde kesan sampingan.

Pilihla CLAYEVER PATI TANAH LIAT.


No comments:

Post a Comment